Jenny Olsson

Alla inlägg under oktober 2009

Av Jenny - 7 oktober 2009 19:27

Det blev ingen operation idag för söt-ungen, det blir på fredag ist...


Idag på dansen gick vi igenom anatomi. Något som va väldigt intressant!! Att se hur kroppen är uppbygd och hur skelett, muskler, leder och senor kan få den att röra på sig, ganska sjukt när man tänker efter!! Började även fundera på små bebisar som ligger i magen, då andas dom ju inte, eller? Hur kan dom bara börja fungera när dom föds? Hur kan andningsorganen bara börja fungera för att unge inte längre ligger i magen?? Livet är rätt så kompliserat när man börjar tänka efter, så därför försöker jag undvika att göra det :p


Snön som kom igår är snart borta, nu stormar det ist...

<3

Av Jenny - 6 oktober 2009 20:27

Imorron gäller det, jag önskar er all lycka till och tänker på er och på världens sötaste lilla Ella hela dagen imorron!! <3

Av Jenny - 6 oktober 2009 19:21

"Jag ser det snöar det va ju roligt hurra!!" Eh, not!! Jag hatar att det snöar!! VARFÖÖÖÖÖR???? Varför kan inte Sverige ha sol året runt? Eller åtminstone ha sol på sommarn när det är tänkt att vi ska ha det... Jag må ta mig ett snack med vädergudarna, vi ska bli bästisar ;) Nä seriöst, allt blir mycket jobbigare på vintern, mer kläder = mindre plats i skåpet, bylsigare när man ska sitta, gå, göra vardagliga sysslor utomhus, you name it!! Man måste ha motorvärmare på bilen, skrapa rutorna, frysa om händerna när man kör (om man inte kan köra med vantar då...) skotta hela jäkla gården, halka runt på stan så att alla skrattar åt en osv osv. Skulle kunna räkna upp flera dåliga saker som har med vinter å snö att göra!!


Idag hade jag en lektion eftersom dansen är flyttad till imorron. Så det blev bara psykologi idag. Ett roligt ämne bara man anstränger sig lite :) roligt att upptäcka varför vi fungerar som vi gör!! :) Efter en lunch som inte hör till mina favoriter- stekt korv, så blev det stan en sväng. Hade lite saker jag skulle köpa så nu är det gjort :)


Jag vet inte hur jag ska göra...

Av Jenny - 5 oktober 2009 22:04

Dagen började med mockning utav Villes box, har lovat att hjälpa Krisse när hon är i G-borg :) Fattar inte varför han måste röra sig så mycket, fel att stå lite stilla så att det blir lättare?! :p


Sedan hem å ducsha å ner på hammarn för att ha 8:orna å 9:orna på A-O. Idag gick vi igenom manuset och jag drog lite saker om dansen osv. Jag hoppas att dom kommer tycka det är kul!! Måste säga att jag vart imponerad av några när jag gick igenom lite teknink!! Dom va mycket bättre än jag hade vågats hoppas på :p så tummen upp för det!! :)


Ikväll har jag varit å firat Adam som fyller 12 år idag :) Meningen va väl att det blir kalas när dom andra kommer hem från G-borg men han fick lite uppvaktning idag också :) Lekte lite med mitt busfrö Ida som sedan hon va liten alltid har älskat mitt hår :p


Nu blir det sängen å sova för jag ska upp tidigt imorron, huvva!!

Av Jenny - 4 oktober 2009 15:52

SNÖ!!? Ja vad ska man säga?? Imorrse när jag vaknade så sa pappa att det låg snö uppe på bergen, å det gjorde det!! (det ligger kvar där än å) Det är väldigt kallt å regningt/snöblandat regn ute så det va tur att pappa hjälpte mig att byta till vinterdäck på min lilla bil igår!!


Det vart en påhälsning hos farmor idag :) å vad fick man där om inte fika vilket alltid uppskattas :)


Ikväll åker Krisse, Nils å Ella till Göteborg... Önskar er all lycka till!! <3

Av Jenny - 3 oktober 2009 10:34

Sitter å drömmer mig tillbaka till i sommras då det va varmt å skönt ute!! Kom att tänka på Yran å hyllningen vi gjorde till Michael Jacksson då,det va kul att kunna vara med på en sån grej!! Jag har en gul klänning å dansar till vänster (kommer in när "den stora" gruppen börjar dansa) :p Ni som inte va där missade något!!


Av Jenny - 2 oktober 2009 21:50

Jag vet att jag sagt det förut men veckorna går extremt fort!! Det hotas fortfarande om snö vilket jag inte blir så glad över!! Kan inte nå högre makter göra så att det inte kommer snö än utan att det kommer närmare jul å inte ligger kvar så extremt länge sen?? :p


Vart en sväng till Bispgården ikväll, skjutsade dit pappa så jag får väl se om jag må hämta han också, det är ju som lite långt å gå hem så :p 


Har kollat lite på "Shakespeare in love" ikväll, det gick på tv så why not? Det är en asbra film som alla borde se, jag älskar den!! :)

Av Jenny - 1 oktober 2009 19:22

1:a oktober och det va till att skrapa rutorna på bilen imorrse...!! Jag vill inte ha vinter å kyla- ge mig värme, av alla dess slag ;)


Idag på litterär gestaltning fick vi gå bort till Jamtli å kolla på en utställning där, sedan skulle vi skriva en motbild till den tavla/skulptur som vi fastade för. Först lät det väldigt tråkigt men när jag väl bestämt mig gick det väldigt lätt och inspirationen kom till mig som den brukar göra :p


ikväll har jag suttit framför datorn å jobbat på så det känns som om jag har lite mindre att göra :) men än finns det saker kvar, dock bara gensvar så det är inte så brottom med det :p ska däremot skriva ett nytt slut till Strindbergs "ett dockhem" När jag först läste det fattade jag nada!! En å samma person hade 15 olika namn å smeknamn + att texten va minimalt liten... Vet inte om litterär gestaltning av nånting för mig... Jag är inte så hajj på dom "stora" författarna osv medans typ alla andra i klassen kan allt... Du å jag Jennie får hålla ihop :p


Appropå Jennie så va det meningen att hon skulle ha kommit hit ikväll å kolla på film, meeen då bestämde sig hennes pojkvän för att bli dålig å smitta Jennie så då va hon inte välkommen längre :p Hoppas att ni mår bättre, annars får ni krya på er!! :)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards