Jenny Olsson

Alla inlägg under juni 2013

Av Jenny - 24 juni 2013 10:25

Men vad är det? Vad är det att må bra? Lite sådär mittemellan dåligt och lycklig. Bra, ett ljummet svar som var och en använder nästan dagligen för att svara på frågan "hur mår du?". Automatiskt svarar vi "bra" utan att kanske tänka på vad det är för något. Mår vi verkligen bra? Jag gör själv samma sak. "Det är bra". Just idag fick jag motfrågan, "Vad är det då?" Och helt ärligt så hade jag inget bra svar på det. Det är varken dåligt, ledsamt, bottenlöst och värdelöst eller överlyckligt, glatt och uppåt. Det är bra. Det kunde ha varit sämre, och det kunde ha varit bättre. 


När andra påpekar hur man uttrycker sig blir man med ens medveten om ords betydelse och min hjärna börjar genast tänka på andra ord. Hur man uttrycker sig i dagligt tal är hur andra uppfattar en.Förutom dom som ser på en utan att man behöver säga något. Eller ser igenom en även om säger att det är bra. Dom är uppskattade, för dom behöver man inte vara ytlig och bara säga att det är bra. Man kan säga hur det verkligen är till dom. Vare sig hur man mår. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards