Jenny Olsson

Direktlänk till inlägg 7 mars 2014

Meningen med livet är vad du vill att det ska vara

Av Jenny - 7 mars 2014 21:18

Det är du som bestämmer över ditt liv, även om det inte alltid känns så. Ibland kanske det känns som att avgrunden är nära och att du inte har någon kontroll över situationen. Det är då också svårt att se vad meningen med livet skulle kunna vara. Jag tror ingen väljer att frivilligt ha det stressigt, kravfyllt, fullt av måsten och begär, negativitet och prestationsångest i vardagen. Men många har det så. Varför? För dom tar inte tag i situationen och ser på det som är viktigast: Att man mår bra. För hur många krav du än har på dig och hur mycket du än försöker vara alla till lags, så är det ingen som kommer tacka dig i slutändan när du ligger där helt trasig och utbränd. Jag lever inte upp till min mening med livet varje dag, men jag har den alltid med mig. Jag är inte alltid på topp och jag tillåter mig att vara på botten en dag eller två. Det kan behövas ibland. Men när jag väl lever ut min mening, gör jag det fullt ut. Och det är inte avncerat. Det enda som krävs är jag. Jag och det som naturligt finns runt omkring mig och som jag håller väldigt kärt. Nämligen mitt berg. Det kan i ord vara svårt att beskriva den där känslan som infinner sig när jag sätter min fot där. Men att bara få vara är en frigörande, läkande och stärkande känsla som fyller kroppen. Att få sitta där och blicka ut över indalsälven tillsammans med min otroligt fina fyrbenta vän och ständiga följeslagare är som balsam för själen. Det kanske låter en aning klyschigt, men då får det göra det. För det är min mening med livet och ingen annan kan ta ifrån mig det. Oavsett åsikt. 


 


 


 


 



 
 
Annie

Annie

7 mars 2014 21:51

Verkligen fint inlägg! stämmer verkligen:-)
Vad härligt att sitta där med vovven, sånt värdesätter jag med.
Fina bilder ;-)

http://Lifebyannie.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:59

Sommaren 2010 var första gången jag träffade denna kvinna. Jag skulle jobba tillsammans med henne och resten av ensemblen i "En midsommarnattsdröm" som sattes upp vid Döda Fallets vridläktare. Där och då visste jag inte så mycket om henne, jag var in...

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kriti...

Av Jenny - 9 oktober 2014 09:49

Jag kan som inte riktigt förklara vad det är, det där djävlar anamma, mer än att det är en egenskap och att jag till viss del har den. Det har även båda mina föräldrar (till stor del), så konstigt vore väl om jag skulle blivit helt utan. Närmast kans...

Av Jenny - 17 september 2014 20:14

Jag har länge tänkt, och funderat, och vridit och vänt, och tänkt lite till på vart jag ska börja. Det har hänt så mycket. Jag har varit med om en jordbävning flera hundra mil hemifrån, jag har gjort det jag lovade migsjälv och en av mina bästa vänne...

Av Jenny - 14 juni 2014 08:37

"En hiskelig värk, går ej över ån efter vatten, nej ta inget för givet, jag har timmer i överflöd". Sångerna, texterna, upprepningarna, allt ligger det där och spinner runt i huvudet när jag ska sova. Den ena sången avlöser den andra och det går som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards