Jenny Olsson

Alla inlägg under april 2012

Av Jenny - 29 april 2012 22:50

Afterwork, eller nått i den stilen, är fina grejjer det! Årets första grillning och spelet "så det kan låta" (där jag förlorade i vilket lag jag än va i, hmm undra varför...) va väldigt trevligt! :)


 


 

Av Jenny - 27 april 2012 13:56

Ibland krävs det inte mycket för att jag ska skratta så tårarna sprutar!!







Av Jenny - 22 april 2012 09:42

Det finns inget bättre än när våren är på ingång! Det blir ljust längre på kvällarna (numera till kl 21), man vet att sommaren är nära och bäst av allt, det börjar komma färger i naturen! Ist för att allt är grått och trist, börjar det komma tussilago, blåsippor, gröna små skott på björkarna och allt blir så mycket roligare!


Men med våren kommer även en liten tristess om att det måste hända nått, jag gillar förändringar (som jag kan styra över) så denna våren blev det något så dramatiskt som att klippa lugg, köpa ny tv, klä om en pall, massproducera fotkedjor (4 stycken) och "pimpa" garaget!! :)



 

   






Av Jenny - 18 april 2012 22:05

Är stress något vi numera har som en livsstil? Alla stressar, men är alla medvetna om det? Gör vi klart en sak i taget eller gör vi flera saker samtidigt för att det går snabbare?


Jag hade aldrig reflekterat över detta förns det kom på tal. Jag har en förmåga att starta flera saker samtidigt, tex datorn och tv:n! Om det är något bra på tv:n som jag vill se, kollar jag på det, men i pauserna vrider jag mig mot datorn ist. Mest för att jag hatar reklamavbrotten, men även för att jag ska få saker gjora snabbare! Jag öppnar tom flera olika sidor samtidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Medans facebook laddar öppnar jag min mail, och sen sitter jag där och hoppar emellan ist för att göra klart en sak i taget.. Men jag funkar så, jag har aldrig tyckt om att vänta! Redan som liten stressade jag, men det va nog inte lika tydligt då. Jag ville gå före i kön för att tvätta händerna när jag gick på dagis. När mina fröknar sa åt mig att vänta tittade jag bara på dom och sa att "Min mamma säger att jag inte vet vad vänta betyder..!"


Och så är det än idag! Kommer jag på nått jag vill göra ska det ske så fort som möjligt, det ska helst redan ha skett på mindre än en sekund! Men hur nyttig är denna stress för kroppen? Får den någonsin slappna av? Eller finns stressen där i skuggan och gnager hela tiden?


Jag (tror) jag vet när jag slappnar av till åtminstone 99 %. Det är när jag är ute i min älskade skog och natur, när jag går upp på "mitt berg" och bara är, eller när jag ligger framför kaminen på kvällarna och låter elden sprida sin värme över mig.


Musik är också bra när man vill slappna av och glömma alla måsten som leder till stress!


 

Av Jenny - 5 april 2012 20:45

Jag älskar norrsken! Jag har alltid varit fascinerad av detta fenomen som blir när laddade partiklar som accelererats till höga energier i jordens magnetosfär kraschar i atmosvären! Egentligen är allt dethär med rymden, stjärnor osv väldigt spännande! När jag va liten brukade jag ligga ute på kvällarna och bara titta upp i himlen på alla stjärnor, planeter och vem-vet-vad-mer som befann sig där uppe... Men detta norrsken har jag inte fått beskåda på jättelänge, jag har kommit att tänka på det vissa stjärnklara kvällar, det har nästan kännts lite tomt.. Men så nu, förra veckan, fick jag äntligen se det! Det va så otroligt fint och magiskt och jag kan inte undgå att känna en liten känsla av att det är något överjordiskt med det. Nästan lite lite otäckt, men samtidigt väldigt härligt! Jag blev som ett barn på julafton, bara stog och tittade på undret som utspelade sig över himlen. Lite smått knäppt att man (jag) kan bli så glad över ett norrsken, men så är det!


 

Inget norrsken detta men en nog så vacker himmel!



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards