Jenny Olsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Jenny - 28 februari 2011 21:47

Det började redan halv 7 imorrse, mamma väckte mig för att jag skulle skjussa ner henne på jobbet så att jag kunde ta igen bilen (varför jag skulle ta igen bilen kommer längre ner om du fortsätter läsa). Jag kom hem 7 igen å tänkte att; å vad skönt, nu kan jag gå å lägga mig en timme till!! Trodde jag ja... När jag la huvudet på kudden blev jag genast klarvaken! Så, jag kliver upp, äter frukost, gör mig iordning. Då ringer mamma och frågar om jag har tid att prata med Nils (en av IT-teknikerna på mammas jobb, även min fasters man) för att se om han kan hjälpa mig med att få ut en utskrift med mitt personliga brev. Jag hade försökt kvällen innan men misslyckades då! Så jag får hans mail, bifogar dokumentet och skickar mailet. Bra tänkte jag, då får jag med mig de in till stan idag!


Mamma ringer efter en stund och frågar om jag fått iväg mailet, och ja, det hade jag ju! Tar å kollar vad jag skrev för adress och inser att jag skrivit FEL!!! Så jag skriver in den rätta adressen, bifogar och skickar det igen (nu kom de fram). Skickar även ett nytt mail till den andra adressen å ber om ursäkt för de första mailet (man är ju generös)


Efter att först ha haft all tid i världen till att ha ingen tid alls stressar jag iväg ner för att åka med bussen. (Nu kommer det varför jag skjussa mamma på morronen) Eftersom att mamma inte ska behöva dela på sig och ta hem 2 bilar tar jag hennes ner på Hammarn, clever I am!


På bussen brukar jag alltid sitta på höger sida invid fönstret, en liten fixtanke som jag dock kan rubba på om det absolut behövs. Idag blev de så, för de va fullt på höger sida invid fönstret... Sagt och gjort, jag sätter mig på vänster sida, det får väll duga.


Vi hinner inte åka långt med bussen innan en tant kliver på, jag känner genast att bussen fylls av en unken lukt, och jag, ni få som fortfarande orkar läsa, det kom från henne! SJÄLVKLART sätter hon sig brevid mig, suck! 1 timme plågas jag av detta innan tanten kliver av.


Väl framme i stan skulle jag ner på Akelius med nå kontrakt för hyra av garage. Jag och mamma va stensäkra på att dom hade sitt kontor på Storgatan. Så jag gick, å jag gick, å jag gick lite till men insåg när jag började närma mig tågstationen att det inte låg på denna gata. Ringer mamma, vi kom fram till att de låg på gatan nedanför. Jag går dit och hittar kontoret,(klockan är då 13.00) läser på dörren att dom öppnar kl 14. Amenvafaaan, varför blir jag ens förvånad?? Drar runt på stan en timme innan jag knatar dit IGEN, möts av världens kö men jag sätter mig tålmodigt och väntar. De blir min tur, jag tar fram pappren så att hon kan skriva på dom. DÅ HAR PAPPA MISSAT ATT SKRIVA PÅ PÅ 2 STÄLLEN!!!!


Någon högre makt måste vara irriterad på mig... Allt vände dock när jag äntligen fick träffa Carro som jag inte sett sen i höstas och kvällen avslutades bra på Dancehall!!


Morrgondagen kan endast bli bättre...!!

Av Jenny - 28 februari 2011 09:28

Synd att man inte lyckas uppnå de!! Skickade ett mail till fel person, har ingen aning om vem som fick de, så jag skickade ett igen till samma person och bad om ursäkt för de första mailet...

Av Jenny - 26 februari 2011 22:24

And I wonder if I
Ever cross your mind
For me it happens all the time

It's a quarter after one
I'm all alone
And I need you now

mod

Av Jenny - 25 februari 2011 10:46

Jag vågar inte...

VM

Av Jenny - 24 februari 2011 18:50

Woho, nu har de äntligen börjat- VM i längdåkning :D Nu tänker väl många; jaha, och...?? Men är det nån sport jag gillar att nörda framför tv:n så är det längdåkning!! Jag är inte ett sånnt stort fan av att åka själv, men att titta på, me like!! Till råga på allt kunde de ju inte ha börjat bättre, GULD OCH BRONS idag!!!!!!! :D

Av Jenny - 23 februari 2011 23:13

Mammas tankar om krogen; Jaha, bjöd han upp dig eller vadå...?

Av Jenny - 23 februari 2011 12:54

Det är jobbigt att vänta, vänta och hoppas...

Av Jenny - 23 februari 2011 11:02

Är det något jag verkligen älskar så är det att se solen skina när jag kliver upp på morronen. Man inges med hopp om att det ska vara en underbar dag som bara kan vara ute och mysa i. Jag går mot köket för att se hur många grader dagen har välsignats med, jag kommer närmare, spänningen stiger, jag kommer fram och konstaterar att det blir en innedag ändå, trotts solens strålar... Jävla kyla!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards