Jenny Olsson

Direktlänk till inlägg 22 april 2014

Mía Familia

Av Jenny - 22 april 2014 22:28

Jag är en "skiljsmässounge", och har varit det så länge jag kan minnas. Jag är nu snart 23 och i ca 20 år har jag varit en av dessa ungar. Mamma på ett ställe, pappa på ett annat. Man skulle till och med kunna påstå att jag är en skiljsmässounge gånger fyra. Ja, det är inte mina föräldrar som skiljt sig fyra gånger, utan det har helt enkelt inte hållit med deras nya. Men jag har, trots detta, haft en bra uppväxt. Det har format mig och jag är inte van vid något annat. "Saknar du inte att ha båda dina föräldrar tillsammans?" Nej, jag vet inget annat än att mamma bor i sitt hus och pappa i ett annat. Det är så det ska vara. Och genom detta har jag idag blivit den jag är. Jag känner mig trygg i migsjälv och mycket är nog tack vare det ansvar jag alltid fått tagit.


Jag är tacksam över att min mamma och pappa idag kan vistas under samma tak, ta hjälp av varandra och umgås civiliserat. Det är inte alla skilda föräldrar som kan det. Idag hade jag både mamma, pappa, syrran  och Steira i min lilla lägenhet och det känns helt naturligt. Det har gått många år nu sedan uppbrottet och vi har alla genomgått mycket. Folk i vår närhet har lämnat oss, både lämnat jordelivet, lämnat för andra, och lämnat för orsaker som ännu är oklara. Men vi har alltid haft varandra! Det är så det har blivit och det är så jag vill ha det. 


Mamma och pappa, vad skulle jag göra utan er? Att säga "jag älskar er" känns lite som en klyscha, även om det är just precis det jag gör. Men om jag säger att jag är tacksam, stolt, glad och lättad över att ha just er som föräldrar, så beskriver det åtminstone några av känslorna jag har inom mig när jag tänker på er! 


Puss och Kram från "ongen" eran!

 
 
Ingen bild

Pappsen

22 april 2014 23:25

Älskar dig "ongen min"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:59

Sommaren 2010 var första gången jag träffade denna kvinna. Jag skulle jobba tillsammans med henne och resten av ensemblen i "En midsommarnattsdröm" som sattes upp vid Döda Fallets vridläktare. Där och då visste jag inte så mycket om henne, jag var in...

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kriti...

Av Jenny - 9 oktober 2014 09:49

Jag kan som inte riktigt förklara vad det är, det där djävlar anamma, mer än att det är en egenskap och att jag till viss del har den. Det har även båda mina föräldrar (till stor del), så konstigt vore väl om jag skulle blivit helt utan. Närmast kans...

Av Jenny - 17 september 2014 20:14

Jag har länge tänkt, och funderat, och vridit och vänt, och tänkt lite till på vart jag ska börja. Det har hänt så mycket. Jag har varit med om en jordbävning flera hundra mil hemifrån, jag har gjort det jag lovade migsjälv och en av mina bästa vänne...

Av Jenny - 14 juni 2014 08:37

"En hiskelig värk, går ej över ån efter vatten, nej ta inget för givet, jag har timmer i överflöd". Sångerna, texterna, upprepningarna, allt ligger det där och spinner runt i huvudet när jag ska sova. Den ena sången avlöser den andra och det går som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards