Jenny Olsson

Alla inlägg under december 2009

Av Jenny - 24 december 2009 14:45

Just det, GOD JUL till er alla. Ha en världens bästa dag och bara njut!! :)

Av Jenny - 24 december 2009 13:00

Den stora dagen är här och jag är jätteförkyld!! Är det inte typiskt? Nu när jag slappnar av och har lov, då sätter förkylnigen in en stöt... Men, den ska inte få förstöra min julafton. Morronen började bra med mysig frukost. Mamma kom och gjorde oss sällskap vilket uppskattades!! Jag älskar dom stunder när jag och dom 2 huvudpersonerna i mitt liv är tillsammans!! Det braiga är att ikväll blir det mer sån tid :D

Av Jenny - 23 december 2009 13:07

Kom att tänka på en sak igår när jag och mamma klädde julgranen. Vilken sjuk tradition det är egentligen...!! Att man tar in ett träd från skogen, klär det med ljus, kulor och glitter. Men samtidigt är det det som får mig att känna att det är jul, antagligen för att jag är uppväxt med det. I andra kulturer ser det ju helt annorlunda ut, kanske för att dom inte har tillgång till några granar? Eller så har dom helt enkelt andra traditioner... Men ändå, varför kan man inte klä granen i skogen där den står? Det skulle ju vara lite roligt om nån va ute och gick å så helt plöttsligt står det en gran med glitter på mitt ute i skogen, varför inte? Fast för min egen del vill jag nog ha den inomhus trotts allt!! :)

Av Jenny - 22 december 2009 16:45

Jag har nog aldrig skrikit så mycket av ren ilska och förbannelse...!! VARFÖR ska vi inte kunna få visa att vi är så BÄST på att dansa!? Bara för att det satt en jävla klisterlapp av nån anledning på skivan så blir musiken helt plöttsligt tyst... Julavslutningen på skolan var antagligen våran sista grej tillsammans och då får man inte ens göra klart det, så jäkla värdelöst!! Jag va så förbannad så jag grät!! Visst, övriga danserna va skitbra, men man vill ändå avsluta det hela med stil!!


En sak som jag ändå mitt i all förbannelse kan vara stolt över är att jag dansade DISCO!! Det gick snabbt, det tog tid att lära sig, men jag gjorde det. Jag gjorde det dessutom snyggt!!

Av Jenny - 21 december 2009 20:42

F*n vad jag hatar att sitta i telefonköer!! + att det är en röst som säger "tack för att du väntar". Ja vad har jag för val? Jag liksom måste om jag inte vill få en parkeringsanmärkning till...!! Fel att ni ist fixar biljettautomaten än att jag måste slösa pengar på att sitta i en kö som jag ändå aldrig kommer fram i...

Av Jenny - 20 december 2009 22:13

Japp, det är det senaste, sagt av ett 2 och-etthalvt-årigt litet barn!! Det är ju bara att konstatera att barns fantasi är oändlig och dom tror stenhårt på det dom tror på. Att tomten skulle bo i Afrika har aldrig slagit mig förut, men visst, why not liksom?? I hennes värld är det fullt möjligt :)

Av Jenny - 19 december 2009 22:49

I all julanda har jag städat idag. En städning som gav upphov till en skadad hand och ont i rumpan... Är man klantig och inte tittar vart man sätter fötterna kan det gå så!! Ett dammsugarrör låg i vägen när jag skulle kliva ner från en stol, jag sätter foten på det och självklart rullar det iväg, så jag far ner i golvet som en raket... På nått sätt lyckas jag sätta mig på röret och tar även emot mig med handen på röret + att jag tjongar huvudet rakt in i väggen... Det enda jag får ur mig när jag sitter där och har ont är "hoppsan" och sen ett litet skratt... Vad ska man göra? Det har ju redan skett!!


  

Av Jenny - 18 december 2009 23:15

I lilla Hammarstarnd finns det 4 helt fantastiska sångerskor varav en är min faster!! Ikväll har dom haft en liten julkonsert som fick julstämningen att tränga sig på allt mer, sen att det va - 30 grader ute och att man knappt kunde andas gjorde inget. Det är synd att inte fler vet om dom, för dom är verkligen värda att sattsa på!! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards