Jenny Olsson

Alla inlägg under augusti 2009

Av Jenny - 27 augusti 2009 19:14

Idag vart det inte många timmar på skolan, 1,5 timme :p vi kollade på en "vittrafilm" som dom så fint kallade det. Det va en föreläsning av Teo Härén, han va riktigt rolig att lyssna på!! xD


Efter det kom Hanna å hämtade mig å följde med mig ut till Frösön till Mans Ruin (en tatuerinsstudio) där jag skulle fråga om priser på en tatuering som jag vill ha. Det är ett helt vanligt hjärta som ska sitta i nacken, det ska symbolisera allt som jag älskar- min familj, mina kompisar, dans, hundar och hästar :) Jag får se om jag gör den där eller någon annanstanns. Men en tatuering vill jag ha iaf!! :)


Fattar inte hur jag kan vara så trött som jag är, har ju knappt gått nånting i skolan den här veckan å ändå skulle jag kunna lägga mig å sova flera timmar nu!! Hur ska det då bli sen när vi börjar med alla lektioner...? Jisses :p 

Av Jenny - 27 augusti 2009 11:13

Glömde ju igår, GRATTIS ROSANNA!!!! :D Nu är du stor, nästa gång är det min tur ;)

0 %

Av Jenny - 26 augusti 2009 22:20

Woho, läste nyss en pollenrapport där dom mätte upp till 0-2 % chans att det fanns pollen i luften nu :D Woho säger jag bara, äntligen kan jag sluta äta min allergimedicin!! Har ätit den hela våren å sommaren fram tills nu eftersom jag är allergisk mot det mesta... Timotej, björk, hund/häst/katt, gråbo och damm. Det värsta va att få reda på att jag är allergisk mot hundar å hästar, men som tur är, är jag minst allergisk mot de :) tur i oturen, det dåliga är att det kan utvecklas å bli mer om jag är mycket med hundar å hästar :( Vart även tvungen att äta kortison i sommar när det va som värst, hatar det!! Tur att det är över för den här gången!! :)

Av Jenny - 26 augusti 2009 21:07

Idag på skolan är det enda dom pratat om projektarbete å meritpoäng... Jag hade en klar bild framför mig av vad jag vill göra för projekt, men ju mer mer jag tänkte på de, desto mer omöjligt kändes det att genomföra det. Eller, det går, men som det är nu kommer det aldrig kunna bli så bra som jag vill ha det!! Så jag kom på en annan sak som är minst lika bra :D (hoppas jag) :p


Efter skolan kom mina dansbrudar hem till mig för vi skulle börja planera en resa som vi tänkt göra till ett varmare land än Sverige... När brudarna gick hade vi kommit på heeelt andra planer, vi ska ut på kryssning!! :D när, hur, var vet vi inte än men det tar vi sen :p Dom stannade å åt middag här (alla köpte sin egen mat xD)  vi satt å bara pratade som vi inte gjort på aslänge... Mycket skratt som vanligt när man är med dom bästa!! :)


Ska gå å duscha nu å sen blir det So you think you can dance :)

Av Jenny - 25 augusti 2009 20:28

Pratade nyss med mamma å nu vet vi varför halva Gevåg inte har mått så bra dom senaste veckorna... Det va en bakterie i vattnet, urk!! Som sagt, halva Gevåg, inklusive jag har till å från mått illa å nu vet vi ju då varför!! :p Så nu är det förbjudet att dricka vattnet tills dom fixat det, ska man dricka det så måste man koka det först. Så om ni åker till Hammarstrand (Gevåg), drick inte vattnet!! :p

Av Jenny - 25 augusti 2009 19:37

Efter att ha fått reda på vilket schema jag kommer ha i höst känns skolan plötsligt mycket lättare!! :p jag har ett superbra schema så hösten blir kanske inte så jobbig ändå :)

 

Idag satt jag å försökte få nån ordning på alla valbara kurser å poäng som man ska ha, det är fasiken mycket att hålla reda på så jag va helt slut efter handledningen :p kom iaf fram till att jag har 600 poäng att lägga på valbara kurser å jag lyckades äntligen få till det så att det stämmer, så nu kommer jag, om allt går som planerat, att gå ut med 2500 poäng till våren :)

 

På eftermiddagen gick Frida igenom slutproduktionen som jag hoppas blir en musikal!! Det va så sjukt roligt på A-O att göra musikalerna där, så det är nått jag saknat mycket!! Även idag vart det en sväng på stan med bästaste Jennie :) fixade en present, det är så många som fyller år nu samtidigt, inte bra för plånboken :p

 

Det här med killar är något jag har svårt att förstå mig på!! Att något kan vara så komplicerat å väcka så många tankar som snurrar runt… Allt vore mycket lättare om jag fick ett svarmen det verkar ju inte som att det blir så, så det är väl bara till å intala sig själv att det inte kommer bli nått…! :(

 Ikväll ska jag kolla på So you think you can dance :) synd bara att det slutar så sent, orkar ju knappt se det, eller så är det jag som är allmänt trött på kvällarna bara :p
Av Jenny - 24 augusti 2009 19:39

Så va då första dan i 3:an gjord, en dag närmare studenten ;p Det känns lite konstigt att vara äldst på skolan, har inte riktigt fattat det än :p tycker det har gått så fort sen jag började ettan!! Det va kul att se alla igen å just den biten av skolan har jag ingenting emot, men det är ju tråklektionerna där vi läser ämnen som jag inte kommer ha nån användning av i framtiden som är den jobbiga biten. Som tur är läser vi mest valbara kurser nu så jag hoppas att det blir lite roligare iaf!! :)


Efter lunchen när vi slutade gick jag å Jennie på stan en sväng å sen följde hon med mig upp till lägenheten :) alltid lika trevligt att ha henne på besök!! :)


Hade svårt att somna igårkväll, kändes lite konstigt att sova i lägenheten igen när man är van att sova hemma :p låg väl å tänkte på allt som jag inte borde tänka på, men det är inte alltid så lätt att stänga av hårddisken uppe i hjärnan när den går på högvarv... Somnade tillslut iaf :)

Av Jenny - 23 augusti 2009 17:57

Ja, det va ju idag som det roliga skulle hända, å det vart roligt, eller intressant snarare. Jag har varit till en dam som spår... Japp det är sant. Jag å mamma va iväg till Håsjö och träffade en som spådam. Jag hade pratat om det med mamma att jag skulle tycka det va roligt att bli spådd, å vipps så har hon hittat en som gör det :p Jag va lite skeptisk från början men är nu helt övertygad om att det funkar!! Jag fick börja med att dela upp en helt vanlig kortlek i två högar, en där jag tänkte på mig själv och en där jag skulle tänka på en vän :p Sedan la hon ut kortleken i en stjärna å berättade om det som varit, nuet å sedan om framtiden :) det hon sa om det som varit och nuet stämmde in helt perfekt med hur det är och har varit!! Det hon såg om framtiden hoppas jag verkligen stämmer!! ;) Det va riktigt läskigt hur en människa som jag aldrig sett förut kunde berätta så mycket om mig och vad vad som har hänt runt omkring mig och han jag tänkte på!! Jag får väl vänta å se antar jag på vad som kommer att hända, men jag vet inte hur länge jag ska orka vänta eller vad jag ska göra för att få det som jag vill, även det är väl något som framtiden får visa...


Åter inne i stan :( just stan har jag väl inte så mycket emot, men det är just skolan som gör det mindre roligt!! Jag är något avundsjuk på er som redan gått ut gymnasiet!! Men jag har ju även haft mycket roligt på skolan så det lär jag ju ha det här året också, om det inte av för dansen och Jennie, Caroline, Hanna, Emelie, Jenny å Rosanna så vette väl katten vad jag hade gjort... Jag älskar er väldigt mycket och alla ni betyder mycket för mig brudar!! ;) <3


Min lägenhet skulle man kunna likna med en bastu, så om nån känner sig sugen på att basta är det bara att komma ;) den är hur varm som hällst eftersom jag har sol mot mitt enorma panorama fönster hela eftermiddagen... :p  jag hade ett värmeljus stående i fönstret över sommarn, å nu när jag kom tillbaka så har ljuset smällt xD


Ska ta å sätta upp lite tavlor nu så det blir att spika, tur man är händig ;)  

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<<
Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards