Jenny Olsson

Alla inlägg den 23 februari 2014

MVG

Av Jenny - 23 februari 2014 21:45

Jag är lite av en sportnörd. Främst när det gäller längdskidåkning! Jag la själv ner tankar på en karriär i en väldigt tidig ålder, frågan är om jag ens haft några sådana tankar. Jag väljer att i stället glädjas med andra. Sitta hemma framför tv:n och skrika mig hes, även om dom inte hör mig. När det gäller Svenska framgångar har det även en förmåga att komma en tår eller två och jag känner på något konstigt sätt en oerhörd stolthet, även om jag är rätt långt från deras värld. De Olympiska spelen är nu över för den här gången, fyra år till nästa (förhoppningsvis) glädjeyra. Och vilket OS det blev för Svensk del. I alla fall för just längdåkarna. Hela 11 medaljer lyckades dom samla på sig, varav två guld, varav ett var helt makalöst. Charlotte Kalla, vilken kvinna, viken idrottare, och vilken stenhård vilja hon har! Jag ger det Svenska längdlandslaget, ledare, vallare och alla andra runt omkring ett MVG för deras insats! Trots fall, 25 sekunder tappade, en skida som lossnar och en svajande uppladdnig för några med sjukdom och tragiska händelser,  så lyckades de alla över förväntan! 


Även curlingherrarna och damerna, Anna Holmlund och hockeylandslaget tog medaljer. Inga guld, men en medalj är en medalj! Tråkigt nog avslutades det hela med en "doping"skandal för Sverige. Den enda skandalen i det samanhanget är SOK och Arne Ljungqvist. Inte Nicklas Bäckström! 

 

Ett favoritcitat från tävlingarna kom från Drottningen: Jag är alldeles döv, Kungen skrek så mycket". Hon ska vara glad att hon inte stod brevid mig! 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards