Jenny Olsson

Alla inlägg den 20 oktober 2014

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kritisk intäckt och faktisk intäckt,, täckningsbidrag, totalanalys med mera med mera. Det blir bara ett enda stort kaos i hjärnan! Vilken modell ska jag använda vid vilken uträkning? Det hjälper inte ens att kolla i facit eftersom dom inte skriver ut hela räkneprocessen utan antar att man ska fatta från vart summan 200 kommer. Och läraren sen. Mellan alla hennes eehm, uhm, hmm, och alla andra tveksamma läten står hon och säger "det här är enkelt, det här ska ni kunna, när ni ser det här ska ni bara automatiskt tänka normalmetoden" osv. HUR SKA VI VETA DET OM VI ALDRIG LÄST FÖRETAGSEKONOMI FÖRUT????? Jag har aldrig varit någon höjdare i matte och än sämre känner jag mig nu när jag ser omtenta efter omtenta framför mig tills jag är 35 och har blivit kvar i något hörn bland Miuns tentasalar täckt av damm, redo att plockas fram när tentan kommer för trehundrasjutioelfte gången i mitt liv.   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards