Jenny Olsson

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

Det drabbar inte mig

Av Jenny - 25 februari 2013 12:31

Jag börjar bli gammal! Hela 21 år, jisses det är ju pensionen nästa! Det känns som så iaf när vägen ner till golvet är en evighet och för att inte tala om vägen upp tillbaka sen! Utan att skryta kan jag säga rakt och ärligt att jag är inte den som klagar i första taget, eller är hemma från jobbet om jag endast är täppt i näsan. Nej, det måste till nånting mer! Men nu är det såhär, jag har, enligt en läkare som är oerhört förvirrande i sin uppsyn men alltid kan slå fast vad man lider av, titulerats med ryggskott! Eller "akut lumbago" som några i min lilla bekantskapskrets skulle ha sagt.


I torsdags var det ett under att jag ens kunde jobba. När jag väl slutat ringde jag mamma och storgrät i telefonen för det gjorde så fruktansvärt ont i ryggen och huvudvärken ska vi inte ens prata om! Som den bestämda kvinna hon är åkte vi direkt till akutmottagningen där hon fick stå och berätta mina symtom eftersom jag bara grät... En timme senare var detta alltså bekräftat med troligt ryggskott! Medicin blev utskriven och det kan jag säga er, medicin är inte min bästa kompis, jag är rätt känslig mot det (vilket visade sig längre fram)! Men vad skulle jag göra när jag varken kunde sitta, stå eller ligga ner utan att det gjorde ont? Pappsen, underbar som han är, kom och hämtade min hund så att jag inte behövde tänka på henne iaf. Och jag proppade i mig av alla 3(!) medicinerna för att sedan slockna/vara i nån konstig dimma för resten av kvällen!


I dagsläget är det en sån där jobbig konstant smärta som ibland blir värre om jag gör nånting "för länge". Sitter, ligger, står, går etc. Och jag hade aldrig i min vildaste fantasi kunnat tro att jag (eftersom jag är odödlig) skulle kunna få något sånnt här! Men nu är motsattsen bevisad och jag antar det betyder att jag kanske inte är odödlig, trots allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:59

Sommaren 2010 var första gången jag träffade denna kvinna. Jag skulle jobba tillsammans med henne och resten av ensemblen i "En midsommarnattsdröm" som sattes upp vid Döda Fallets vridläktare. Där och då visste jag inte så mycket om henne, jag var in...

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kriti...

Av Jenny - 9 oktober 2014 09:49

Jag kan som inte riktigt förklara vad det är, det där djävlar anamma, mer än att det är en egenskap och att jag till viss del har den. Det har även båda mina föräldrar (till stor del), så konstigt vore väl om jag skulle blivit helt utan. Närmast kans...

Av Jenny - 17 september 2014 20:14

Jag har länge tänkt, och funderat, och vridit och vänt, och tänkt lite till på vart jag ska börja. Det har hänt så mycket. Jag har varit med om en jordbävning flera hundra mil hemifrån, jag har gjort det jag lovade migsjälv och en av mina bästa vänne...

Av Jenny - 14 juni 2014 08:37

"En hiskelig värk, går ej över ån efter vatten, nej ta inget för givet, jag har timmer i överflöd". Sångerna, texterna, upprepningarna, allt ligger det där och spinner runt i huvudet när jag ska sova. Den ena sången avlöser den andra och det går som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards