Jenny Olsson

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

morfar

Av Jenny - 13 maj 2012 21:31

Axel Hellström, du var i mångas ögon en mycket speciell man!


Många minns dig för de saker du gjort, vad du än tog dig an blev det något storslaget och du ville att allt skulle vara på millimetern perfekt. Men jag minns dig för fler saker än så, du var min morfar och en underbar sådan!


Jag ska erkänna att jag kanske inte riktigt insåg det då, men idag kan jag se allt du gjort och känna en oerhörd saknad när jag tänker på dig! Du hade en vilja av stål och en beslutsamhet som var enorm, och jag är glad att jag ärvt de egenskaperna av dig! Jag känner även en oerhörd stolthet över att vara just ditt barnbarn, när jag tänker på alla saker du uppnått känns det som att ingenting är omöjligt! Du var en sann ingenjör och kunde i princip allt! Du konstruerade en vridläktare, du skapade en skjutbana och var oerhört delaktig i både jakt och skytte. Du gjorde egna verktyg och du strävade alltid efter att allt du gjorde skulle vara perfekt!


Den 16:e februari 2005 sa du hejdå och blev en ängel. För jag tror att det är just vad du är idag, en ängel som vakar över mig och de personer som kom dig allra närmast. Många gånger känns det som att du går bredvid mig och det får du mer än gärna göra!


Jag saknar dig, älskade morfar!        

 
 
Ingen bild

Pappsen

14 maj 2012 19:26

Han var duktig på det mesta din morfar och han var oerhört snäll och hjälpsam. Han rev delar av uthuset som jag precis gjort klart, bara för att jag inte byggt det så bra som han skulle ha gjort. Han var väl egentligen snäll då också men jag var arg och åkte hem. Så det så!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:59

Sommaren 2010 var första gången jag träffade denna kvinna. Jag skulle jobba tillsammans med henne och resten av ensemblen i "En midsommarnattsdröm" som sattes upp vid Döda Fallets vridläktare. Där och då visste jag inte så mycket om henne, jag var in...

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kriti...

Av Jenny - 9 oktober 2014 09:49

Jag kan som inte riktigt förklara vad det är, det där djävlar anamma, mer än att det är en egenskap och att jag till viss del har den. Det har även båda mina föräldrar (till stor del), så konstigt vore väl om jag skulle blivit helt utan. Närmast kans...

Av Jenny - 17 september 2014 20:14

Jag har länge tänkt, och funderat, och vridit och vänt, och tänkt lite till på vart jag ska börja. Det har hänt så mycket. Jag har varit med om en jordbävning flera hundra mil hemifrån, jag har gjort det jag lovade migsjälv och en av mina bästa vänne...

Av Jenny - 14 juni 2014 08:37

"En hiskelig värk, går ej över ån efter vatten, nej ta inget för givet, jag har timmer i överflöd". Sångerna, texterna, upprepningarna, allt ligger det där och spinner runt i huvudet när jag ska sova. Den ena sången avlöser den andra och det går som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards