Jenny Olsson

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

2012, året när världen skulle gå under

Av Jenny - 1 januari 2013 13:18

För varje år tycker jag att det går fortare och fortare mellan varje nyår. Det måste ha med åldern att göra! Fast det är konstigt, min lillasyster går i åttan!! Herregud vad gammal hon är känner jag, medans jag har stått stilla rent åldersmässigt!


2012 började bra med en SM-vinst för Brynäs, ja hockey alltså! Inhen va väl lyckligare än min pappa att jag äntligen insett vilket lag man bör hålla på! Det beställdes tom en tårta!


Sen har jag förträngt vad som hände under våren, kanske för att det inte just hände någo! Fram till den 14 maj, då hände allt! Då sattes jag brutalt in i rollen som regiassistent, jaha vad gör en sån då tänkte jag? Svar: ALLT! Jag va för tredje året i rad på utomhusscenen som Döda Fallet erhåller men nu fick jag "klättra" lite i graderna och alltså vara regiassistent till Karl Seldahl (Sven Wolters son för er som inte vet, och vet ni inte vem Sven Wolter är, herregud googla människor!) Det va oerhört lärorikt och jag lärde mig mycket om hur man bäst behandlar en grupp människor, man kommer långt med positiv stöttning! :)


Mitt i allt dethär så gick även min längsta dröm i uppfyllelse. Så länge jag har vetet vad en hund är, vilket är ett par år, så har jag velat ha en alldeles egen! Och det har jag nu! Min Steira som är den mest underbara hund man kan hitta men även den mest envisa (hon brås på sin matte där) Även om jag ibland känner mig maktlös och inte vet vad jag ska ta mig till med hon, älskar jag denna enormt stora hund som tror att hon är en liten chihuahua!


Som avslutning på sommaren va det självklart den årliga Storsjöyran som även detta år blev lyckad! Även om man hälften av tiden springer runt och letar folk som spårlöst försvinner i folkhavet! Men har man bara humöret på topp kan ju även det vara rogivande i hellregn, eller? Jag hade kul iaf :)


Sen har hela höste präglats av jobb jobb och åter jobb! Jag har aldrig inte velat åka och jobba men tyvär har det varit så till och från under denna höst. Jag hoppas att det blir bättre nu till våren!


Jag ser verkligen fram emot 2013, mer jobb på dagis, förhoppningsvis mer jobb på teatern till sommaren och plugg till hösten. Få se min Steira utvecklas och hitta på mera hyss och sen allt annat som också sätter guldkant på vardagen! Skratt, nya möten med folk, bygga ännu starkare band med dom jag redan har runt omkring mig, resor stora som små, upptäcka saker och utvecklas ännu mera. Och även att hålla mitt nyårslöfte, som jag för övrigt lyckades med 2012!


Ta dagen som den kommer och framför allt, det ordnar sig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 25 oktober 2014 17:59

Sommaren 2010 var första gången jag träffade denna kvinna. Jag skulle jobba tillsammans med henne och resten av ensemblen i "En midsommarnattsdröm" som sattes upp vid Döda Fallets vridläktare. Där och då visste jag inte så mycket om henne, jag var in...

Av Jenny - 20 oktober 2014 13:36

Jag får panik! En känsla som kommer krypande i hela kroppen och den är så påtaglig. Jag vet varför den kommer. Det är på grund av alla dessa begrepp, räkneövningar och uppställningar till höger och vänster. Säkergetsmarginal, volym, absoluttal, kriti...

Av Jenny - 9 oktober 2014 09:49

Jag kan som inte riktigt förklara vad det är, det där djävlar anamma, mer än att det är en egenskap och att jag till viss del har den. Det har även båda mina föräldrar (till stor del), så konstigt vore väl om jag skulle blivit helt utan. Närmast kans...

Av Jenny - 17 september 2014 20:14

Jag har länge tänkt, och funderat, och vridit och vänt, och tänkt lite till på vart jag ska börja. Det har hänt så mycket. Jag har varit med om en jordbävning flera hundra mil hemifrån, jag har gjort det jag lovade migsjälv och en av mina bästa vänne...

Av Jenny - 14 juni 2014 08:37

"En hiskelig värk, går ej över ån efter vatten, nej ta inget för givet, jag har timmer i överflöd". Sångerna, texterna, upprepningarna, allt ligger det där och spinner runt i huvudet när jag ska sova. Den ena sången avlöser den andra och det går som ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards